Evolution

Hvordan ”arbejder” evolutionen? Alle livsformer er resultatet af tilfældig variation og naturlig udvælgelse. Skind, kranier, udstoppede og levende dyr illustrerer fantastiske tilpasninger, konvergent udvikling, analoge og homologe karakterer. Eleverne arbejder i grupper med systematik og evolutionære sammenhænge.Til elever under 6. klassetrin anbefaler vi at der vælges et konkret emne at fokusere på som f.eks. fugles tilpasningersevne eller arktiske tilpasninger. Dette skal oplyses ved bookingen.

Ældre elever kan efter oplægget låne iPads, så de i grupper kan arbejde i udstillingerne med app'en Vild Biologi. App'en indeholder information og forskellige typer opgaver, og svarene kan senere hentes på skolen på www.vildbiologi.dk

Varighed: Op til 75 minutter.

Pris: 600 kr. ekskl. moms for skoler uden for Aarhus Kommune.

Aflysning af undervisningsoplæg skal ske senest 2 timer før på tlf. 89 33 37 54 eller biox@nathist.dk, ellers faktureres oplægget til fuld pris. Dette gælder også for skoler i Aarhus Kommune.